Ağ Tabanlı ve Geleneksel Ev Ödevlerinin Öğrenci Başarısı Üzerindeki Etkisinin Karşılaştırılması

Tolga GÖK
2.417 745

Öz


Eğitim ve öğretimde internetin yaygın kullanımı ağ tabanlı ödev sistemlerinin yaygınlaşmasına yol açmıştır Bu çalışmada ağ tabanlı ve geleneksel ev ödevlerinin öğrencilerin başarısı üzerindeki etkileri karşılaştırılmıştır Araştırma öntest sontest kontrol gruplu deney desenine göre iki dönem süresince deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır Deney gruplarında yer alan öğrenciler ödevlerini ağ üzerinden LON CAPA The Learning Online Network with a Computer Assisted Personalized Approach programı yardımıyla yaparken kontrol gruplarında yer alan öğrenciler ödevlerini geleneksel ev ödevi olarak yapmışlardır Gruplarda yer alan öğrencilerin başarısı sadece ödevler ile değil aynı zamanda öğrencilerin sınav performansları da karşılaştırılarak incelenmiştir Araştırmanın sonuçlarına göre deney gruplarında yer alan öğrencilerin ödev performansı kontrol gruplarında yer alan öğrencilere göre yüksek bulunmuştur Grupların sınav sonuçları incelendiğinde ise sonuçların birbirine yakın olduğu görülmüştür Araştırma sonuçları genel olarak değerlendirildiği zaman deney gruplarında yer alan öğrencilerin ödev performanslarının gerçek başarıyı yansıtmadığı ve ağ tabanlı ev ödevlerin öğrencilerin başarısına olumlu bir katkı sağlamadığı bulunmuştur nbsp;

Anahtar kelimeler


Ağ tabanlı ev ödevi, eğitim teknolojisi, geleneksel ev ödevi, ölçme ve değerlendirme

Tam metin:

PDF


Referanslar


Aladağ, C., & Doğu, S. (2009). Fen ve teknoloji dersinde verilen ödevlerin öğrenci görüşlerine gore değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 15-23.

Alexander, M., Bartlett, J. E., Truell, A. D., & Ouwenga, K. (2001). Testing in a computer technology course: An investigation of equivalency in performance between online and paper and pencil methods. Journal of Career and Technical Education, 18(1), 69-80.

Bauer, W., Benonson, W., & Westfall, G. D. (1992). Multimedia Physics, CDROM.

Bartlett, J. E., II, Reynolds, K A., & Alexander, M. W. (2000). A tool for online learning. Journal of Online Learning, 11(3&4), 22-24.

Blackboard, http://www.blackboard.com/International/EMEA.aspx?lang=en-us Retrieved March 10, 2011.

Bonham, S. W., Titus, A., Beichner, R. J., & Martin, J. (2000). Education research using web-based assessment systems. Journal of Research on Computing in Education, 33(1), 28Bonham, S., Beicher, R., & Deardorff, D. (2001). Online homework: Does it make a difference?. Physics Teacher, 39(5), 293-296.

Bonham, S. W., Deardorff, D. L., & Beichner, R. J. (2003). Comparison of student performance using web and paper-based homework in college level physics. Journal of Research in Science Teaching, 40(10), 1050-1071.

Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı: İstatistik, araştırma deseni, SPSS uygulamaları. Ankara: Pegem Yayıncılık.

Campbell, D.T. & Stanley, J.C. (1966). Experimental and quasi-experimental designs for research. Chicago: Rand McNally College Pub. Co.

ClassNet, http://classnet.wcdsb.ca/Pages/about.aspx Retrieved March 10, 2011.

Demirci, N. (2006). Developing web-printed homework system to access student’s introductory physics course performance and compare to paper based homework. Turkish Online Journal of Distance Education, 7(3), 105-119.

Demirci, N. (2007). University students’ perceptions of web-based vs. paper-based homework in a general physics course. Eurasia Journal of Mathematics Science & Technology Education, 3(1), 29-34.

Dewey, J. (1910). How we think. London: D. C. Heath & Company.

Heller, P. M., Keith, R., & Anderson, S. (1992). Teaching problem-solving through cooperative grouping. Part 1: Group versus individual problem-solving. American Journal of Physics, 60(7), 627-636.

Heller, P., & Hollabaugh, M. (1992). Teaching problem solving through cooperative grouping. Part 2: Designing problems and structuring groups. American Journal of Physics, 60(7), 637-644.

Heller, K., & Heller, P. (1995). The competent problem solver, a strategy for solving problems in physics, calculus version (2nd ed.). Minneapolis, MN: McGraw- Hill. Hsu, L., & Heller, K. (2009). Computer problem solving coaches. Proceedings of the National Association for Research in Science Teaching “NARST” 2009 Annual Meeting, April 17-21, CA.

Hunter, P. W. W. (2000). The use of a computer –assisted personalized approach in a largeenrollment general chemistry course. Chemistry Education, 4(2), 39-44.

Kashy, E., Sherrill, B. M., Tsai, Y., Thaler, D., Weinshank, D., Engelmann, M., & Morissey, D. J. (1993). CAPA, an integrated computer-assisted personalized assignment system. American Journal of Physics, 61, 1124-1130.

Kashy, E. Gaff, S., Pawley, N., Stretch, W. L., Wolfe, S., Morissey, D. J., & Tsai, Y. (1995). Conceptual questions in computer-assisted assignments. American Journal of Physics, 63(11), 1000-1005.

Kashy, D. A., Albertelli, G., Kashy, E., & Thoennessen, M. (2001). Teaching with ALN technology: Benefits and costs. Journal of Engineering Education, 90(4).

Kortemeyer, G., & Bauer, W. (1999). Multimedia collaborative content creation (mc 3 ). The MSL LectureOnline System, Journal of Engineering Education, 88(4), 421-427.

Kortemeyer, G., Hall, M., Parker, J., Minai-Bidgoli, B., Albertelli II, G., Bauer, W., & Kashy, E. (2005). Effective feedback to the instructor from on-line homework. JALN, 9(2), 19-28.

Kortemeyer, G., Kashy, E., Benonson, W., & Bauer, W. (2008). Experiences using the opensource learning content management and assessment system LON-CAPA in introductory physics courses. American Journal of Physics, 76(4&5), 4384 Kortemeyer, G. (2009). Gender difference in the use of an online homework system in an introductory physics course. Physical Review Special Topics-Physics Education Research, 5(010107), 1-8.

LON-CAPA, http://www.lon-capa.org/ Retrieved March 10, 2011.




Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.